Rondvliegende aerosolen, scheve deurtjes, stortplaatsfile, …de week van dag tot dag.

15 september 2020 - Nederland, Nederland

Hoi daar!

Hierbij de wekelijkse update van mijn ‘heel veel stappen doen’ maand. Na de eerste week lichtelijke shock therapie voor mijn spieren, gaat het al een stuk beter.

Raad de noot

In mijn vorige blog heb ik een prachtige foto gedeeld met de vraag “raad de noot”. Waar waren jullie spectaculaire antwoorden? Oké, misschien was deze noot simpelweg te hard om te kraken. Hierbij de antwoorden: LB: eikel, RB: walnoot, LO: hazelnoot, RO: kastanje. Zo, nu kan iedereen weer slapen.

De eerste dagen van de nieuwe wandelweek

Op woensdag had ik een lange werkdag. Na 9 uur beeldstaren en schermkletsen was ik er aardig klaar mee die dag. Resultaat een schamele 3555 stappen. Teleurgesteld stap ik mijn bed in en bedenk dat ik nu nóg meer moet inhalen om einde maand op zo’n 300.000 stappen te eindigen. Gelukkig kon ik donderdag , wederom op locatie werkend, tijdens de lunch buiten wandelen. Dat scheelt meteen behoorlijk. Ook tussen overleggen door, meer aan de wandel in het pand. Het blijft wel opletten met rondvliegende aerosolen! Je ziet ze niet, maar ze zijn er wel. Akelige dingen die aerosolen. Verder is het veel handjes poetsen en er is een desinfectie geur all over the place! Belangrijkste is: alles om maar zo veilig mogelijk weer retour huis te kunnen. Ik zeg, op naar het weekend!

De kasten van IKEA

Die kasten van IKEA stonden netjes op zolder om uitgepakt te worden. Hup, vroeg uit de veren vrijdag en aan de bak. Die ochtend en middag ben ik eigenlijk alleen maar met de kastjes aan de gang geweest. Het in elkaar frummelen is het punt niet, maar die deurtjes!!! Hemeltje lief, ze hangen altijd scheef. Dan staar ik naar die zogenaamde aanwijzingen en draai ik aan paar schroefjes in de scharnieren alsof ik een pro ben op dit punt. Na uren puzzelen kon ik alleen maar denken, tis best zo. Ik kreeg die kasten ook onmogelijk normaal waterpas naast elkaar. Dan komt er zo’n punt dat ik maar beter kan stoppen. Spulletjes aan de kant gedaan en de enorme hoeveelheid karton in mijn inmiddels ‘stortplaats’ hal gelegd. De meuk in de hal (mijn oude uit elkaar gesloopte ex-huurwoning kast stond er ook, plus ander karton, plus verf, plus ..), moet ik onderhand naar de échte stort  gaan brengen wilde ik het nog een hal kunnen noemen.

In de middag ben ik naar het park gegaan. In mijn ooghoek zie ik tijdens het lopen een paddenstoel. Leuk! Dat is een goed thema voor een nieuwe collage. Ik ga jullie niet vragen om te raden welke paddenstoelen het zijn 😉. Geniet gewoon van de aanblik. Meer heeft een mens soms niet nodig.

wandelweerk paddenstoelen

Boodschappen doen kan ook fietsend!

Moet ik alleen wel eerst de banden oppompen, want ja, die gazelle staat daar beetje mooi te wezen in de berging, maar had al eventjes geen buitenlucht gezien. Kon op zich ook best lopen naar de slager, maar 30minuten terug wandelen met vlees in de tas vond ik gewoon niet zo’n goed idee. Daarnaast, dat lopen ging me nu te lang duren, want mijn hoofd was al bezig met de auto volstoppen met de rommel uit mijn hal voor de stort. Terug direct vlees de koelkast in en toen uitgevoerd, wat ik in mijn hoofd al gedaan had.

Op naar de stort.

Of beter gezegd: het recyclingstation. Net als de tegenwoordig soms exotische functienamen heeft ook de stort een fancy Engelse naam gekregen. Nu hebben ze de route naar het recyclingstation omgeleid. Ik vroeg me even af waarom dat was….daar kwam ik snel achter….stortplaatsfile! Ja, een heuse file om je rotzooi weg te brengen. Nou heb ik de televisiebeelden gezien hoor, in maart dit jaar, maar blijkbaar zijn we met z’n allen nog altijd druk bezig met de corona-opruimwoede. Ik heb me er maar bij neergelegd. Radio aan en langzaam schuifelend kom ik dichter bij mijn doel. Had mazzel, kon op perfect plekje mijn auto kwijt en zag voor het eerst de “houtstekelroller”-pers. Zo’n ding dat constant heen en weer over de rommel gaat om de aanvoer te pletten. Dat ging volledig automatisch, dus ik moest goed opletten wanneer ik mijn hout erin gooide om te voorkomen dat de stekelroller de boel weer net zo hard uit de bak drukte.

roller stort2

Eenmaal thuis ben ik maar weer op zolder aan de slag gegaan. Toch nog een poging om de kasten strakker neer te zetten en daarna de planken geplaatst. Eindelijk kan ik een start maken met de zolderkamer opruimen! Heerlijk!

Poging 2

Zondag heb ik wederom de route gedaan langs het Lekkanaal. Nu met betere foto’s. Ik was in de ochtend op pad gegaan en kwam wielerploegen tegen en andere wandelaars die grotendeels aan de verkeerde kant van de weg wandelen. Het rondje was me net even te druk naar mijn zin, maar goed ik heb het gelopen. Nog geen 10.00 uur in de ochtend, toch voldaan terug en 8000 stappen gezet. Dat is wel heel lekker starten.

wandelweek schapen

Training geven in de ‘textiel’ kamer

Maandag kan ik kort over zijn. Werken en te weinig stappen.

Vandaag rond ik de week wandelen weer af. De stappen zijn goed gegaan. Mede omdat ik vandaag  training mocht geven over Agile en Scrum werken. Dat was best spannend, want zo vaak doe ik dat niet. Op een externe locatie kwamen we bij elkaar. Het was een leuke sessie, intensief maar wel mooie eerste resultaten met het scrumteam kunnen neerzetten. Ik ga dit scrumteam de komende maanden begeleiden in de nieuwe werkwijze en zal ze als Scrummaster coachen. Zin in!

training scrum

Dit was weer mijn week van dag tot dag. Het stappenresultaat deze week is 70.563.

Op naar week 3.

Knuffels,

Els

1. Peter:
    16 september 2020
    Ik weet uit ervaring dat als je naar de stort gaat je uiteindelijk onderaan de streep ook veel stappen hebt gezet: van zolder naar hal (en terug), van hal naar auto (en terug), van auto naar stortbak (en terug). ;-)