Na steptember volgt... stoptober?

2 oktober 2020 - Nederland, Nederland

De maand september is voorbij gevlogen. Veel mooi weer gehad met de wandelingen. Langzaam maar zeker de eerste hints naar komend herfst seizoen gezien.

De wind is soms hard en soms zacht
Het weekend was de hoofdmoot het eeuwige huishouden. Dit zorgt voor de nodige beweging. Trap op, trap af om was te verplaatsen van wasmand naar wasmachine, prullenbakken te legen en met een sopje het afnemen van de nodige huisstofmijten. Daarna sjees ik als een ware Freddie Mercury met mijn muziekje op al stofzuigend door mijn huis. Lekker als het weer fris is allemaal.

In de avond mag het windhoos tempo naar beneden. Na het journaal kijk ik het weer. Daar komt die, de voorspelling van de wind…..let goed op het plaatje. Ik sta even te knipperen, zie ik het goed? Ja, het staat er echt. Wind morgen is 1-7 bft.

windvoorspelling

Zo kan ik ook voorspellen dacht ik toen. Bottom line van het weerbericht is dat de herfst een feit is. Ik hou ervan! Regen tegen de ramen, wind om je huis en een lekkere temperatuur. Oké, eerlijkheidshalve in auto en files is regen niet leuk en het rijden in het donker is ook niks. Met corona tijd is dat echter naar de achtergrond verdwenen, dus daar hoef ik even niet al teveel aan te denken.

Pickwick denkt met je mee

Zondag was ik weer bezig met ruimen op zolder, daarover later meer. Intussen wordt mijn hal weer langzaam maar zeker de zeer lokale stortplaats. Na alle noeste arbeid is een kopje thee heerlijk. Even pauze. Ik trek het zakje thee uit de verpakking en dan zie ik dat zelfs Pickwick zich tegen de Steptember ‘aan bemoeid’.

PW

Nu heb ik niet alleen een horloge die me in de gaten houdt, maar ook Pickwick theezakjes. Gelukkig ben ik niet in het bezit van Siri. Dat hou ik ook zo, voordat ik gesprekken in het luchtledige ga voeren, wat er toch beetje gekkig uitziet. De zondag heb ik goede voortgang geboekt met opruimen.

Beeldstaren en schermkletsen wordt weer de norm
Maandag ben ik volop bezig met werk. Het is druk op het moment. In de avond is een persconferentie. Wat gaat het worden? Eigenlijk weet ik het al, want de proefballon staat op NU.nl. Het ziet er slecht uit. Hoe kan het toch, dat het zo snel weer achteruit gaat. Balen en vrees voor weer maanden thuis, alleen en nu lees ik ook iets over kapjes. Nou ja, vanavond maar kijken wat de MP verteld. Helaas, het wordt echt weer het betere beeldstaren en schermkletsen. Ik snap soms nog steeds niet hoe we in deze gekke wereld beland zijn. Dinsdag had ik meeting op locatie. Gelukkig is de directeur van de klant heel helder. Alles gaat per direct weer naar digitaal. Het autorijden mis ik niet, maar het was toch wel prettig om af en toe mensen te zien, echt te zien. In de avond doe ik nog een Walk at home. Je kunt het beter Power walking at home noemen, want het tempo zit er flink in. Wel weer lekker 6000 stappen, BAM!

Walk at home

Stoptober?

Dinsdagochtend begin ik de dag met komende weken alle afspraken om te boeken waar nodig en een nieuw plan op te zetten. Je moet wat. Dan ga ik op pad om mijn IKEA verhaal af te ronden door nu de scharnieren te halen die ik vergeten was. Eindelijk alles in huis om de zolder klus af te maken. De week verloopt verder snel. Een andere blog zet me aan het denken. Steptember is bijna voorbij, maar ga ik dan nu Stoptober in? Of zet ik door en blijf ik bewust wandelen? Het vele thuiswerken en razen van meeting naar meeting online is niet goed voor de mens. Ik neem een paar besluiten. Ik ga bewust agenda momenten inplannen voor pauzes tussendoor. Verder, ik spreek met mezelf af dat ik 2x in de week bewust ga wandelen. De natuur in, naar buiten. Dus het wordt Ja en Nee tegen Stoptober. Ja, ik stop met razen en nee, ik stop niet met bewust wandelen.

Boom

Het mysterie van de opruimzolder klus

Misschien is het opgevallen. In de blogs van afgelopen weken was er één terugkerend onderwerp. De zolder opruimen. Dat heeft een reden, niet omdat het zo hard nodig is. Of nou eigenlijk wel, maar de noodzaak is anders dan ‘lekker zo’n opgeruimde zolder’. Ik ben mijn huis verkoop klaar aan het maken. In deze complete crazy wereld wil ik mijn droom waar gaan maken, door te verhuizen naar een plek waar ik een kas neer kan zetten, waar ik vrijer woon en meer rust kan ervaren. Dat dit een uitdaging is, zeker nu, weet ik. Jaren terug heb ik het ook geprobeerd en is het niet gelukt. Toch zet ik weer mijn pijlen op deze beweging. Waar een wil is….precies.. daar is een weg. Het verkoop klaar maken is een intensief traject. Ook al heb ik nog niet het droomhuis gevonden voor aankoop, kan ik dit maar vast gedaan hebben.

Ik hoop jullie binnen nu en een half jaar te mogen zeggen dat het gelukt is. Iets wat al JAREN in mijn hoofd zit. Iets wat ik al JAREN hoop te kunnen. Dat ene huis, mijn echte plekkie. Ik ben er klaar voor. Nu het huis wat ik moet verkopen nog.

Lieve lezers, dit waren mijn Steptember blogs. Bedankt voor de reacties en ik hoop dat jullie ze met plezier gelezen hebben.

Ik ga nog even lekker door met ruimen en wandelen (maar dan op een minder intensief pitje).

Het eindresultaat = 265.000 stappen in de maand september.

Knuffels,

Els

1. Peter:
    3 oktober 2020
    Top resultaat hoor! Mag je trots op zijn!!!
    En Stoptober: is dat ook stoppen met je blog, of blijf je lekker door typen? 😁
  2. Els:
    3 oktober 2020
    Thanks!! Ik weet dat menig sporter er zijn hand niet voor omdraait... maar voor mij was het serieus meer (en vooral bewust) bewegen. Heeft me echt wel goed gedaan, dus ik hou het erin. Het blog was inderdaad bedoeld voor de weken Steptember. Ik kijk even hoe andere ook reageren. Als die het leuk vinden, dan hou ik dit soort updates er wel in. Vind het wel erg leuk om zo'n blog te maken. Soort reflectie brengt het ook.
  3. Peter:
    3 oktober 2020
    Nou, bekijk het maar van de andere positieve kant: er zijn zat mensen die het jou niet nadoen!!!
    En hoe dan ook: je doet het voor jezelf, en niet voor een ander (naast dat goede doel natuurlijk, je snapt het wel). Zelfde geldt voor je blog: je moet er zelf plezier aan beleven!
  4. Els:
    3 oktober 2020
    Dat is ook een benadering :-) en kan me daar helemaal in vinden.