Els ga toch lopen!

8 september 2020

Allereerst: welkom op mijn reisblog bij Reislogger! Ik ga deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van mijn reis. Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van mijn belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Els ga toch lopen is de basis van mijn blog. Dat is precies mijn doel. In september iedere dag 10.000 stappen zetten. Om jullie mee te nemen in mijn voortgang heb ik deze blog gemaakt. Het is inmiddels 8 september, dus de eerste week zit erop!

Het startpunt is conditie -30, of misschien nog wel erger. Mijn grootste vrienden zijn op dit moment mijn beeldscherm en mijn bank. Vind ze heel lief en je kan van alles met ze doen (er vragen aan stellen, erop zitten, liggen, springen, eten knoeien..oeps) en ze klagen nooit! Maar eerlijk is eerlijk, ze zijn niet al te best voor mijn conditie.

Afgelopen week ben ik er dan ook op uit gegaan, naar buiten! De natuur opzoeken, want dat is waar ik van hou. Groen om me heen, vogeltjes horen fluiten en de wind door mijn haren. Alle zintuigen van zien, horen en voelen worden geprikkeld op een fijne manier.

Park Oudegein

Meestal doe ik rondje door Park Oudegein als ik ga wandelen. Dag 1 was dan ook door dit park. Samen met de buurvrouw heb ik een uur gewandeld. Dan opeens, onderweg kom ik ze tegen… die akelige bordjes met erop ‘coopertest’. Ai, bad memories aan school, als we die test moesten doen. Voelde compleet doelloos om beetje heen en weer te rennen in een gymzaal. Net zoiets als leren wat een amoebe is bij biologie. Heb nooit begrepen wat ik met die kennis moet. Goed, terug naar het park. De eerste wandeling was een feit en de eerste 10k stappen ook.

Lekkanaal en Vreeswijk

De spirit zit er goed in, langs het lekkanaal, richting Vreeswijk gelopen. 7km wandeling gemaakt. Deze route was nieuw voor mij. Heb er echt van genoten. De foto’s zijn alleen wat wazig. Volgende keer echt eerst even de lens schoonmaken! Tsja, die route moet ik gewoon nog een keer doen, om betere plaatjes te maken.

Afb1 blog1

Op locatie werken is niet goed voor de stappen, wel voor de contacten.

Toen begon de donderdag. Dat leek werkelijk nergens op qua stappen. Nog geen 5000 stappen gezet. Ik heb deze dag op locatie gewerkt en de dag zat zo vol overleg, dat ik zelfs bijna geen tijd overhield voor lunch. Het was echt zo’n dag met de “YEAH ! WE ZIEN ELKAAR WEER EENS IN REAL LIFE” corona vibe. Je gaat van gesprek naar gesprek met de mensen die je tegenkomt op kantoor. Echt zo maf, soms is het net of je mensen opnieuw leert kennen.

Waar blijven die stappen nu?

Dag 4 werd niet beter. Vrijdag was een herhaling van donderdag, alhoewel niet op locatie of zelfs maar aan het werk die dag. Wel een training gehad, ja online weer dikke vriendjes mijn computerscherm. Deze dag slaan we verder maar over. In mijn achterhoofd zit ik al te rekenen….oké 2x 5000 stappen inhalen nodig, Hoe? Nog geen idee… En nu? Ook nog geen idee, maar ergens wil ik hem compenseren.

Boodschappen doen kan ook lopend

Gelukkig begon zaterdag goed. Qua stappen dan. Op naar de markt op cityplaza, via het park. Heen was lekker, niet te warm, kwam niet veel mensen tegen, ben wel paar keer verdwaald in het park, werd nog in mijn route beperkt door gesloten hekken (en nee klimmen over hekken leek me niet zo handig…), heb de horrorclown waar melding van gemaakt is gelukkig niet ontmoet en ben uiteindelijk aangekomen waar ik wilde zijn.

Terug door het park minder verdwaald(ik leer snel). Wel is het een stuk drukker. Jammer, volgende keer eerder op pad denk ik. Met mijn muziek op mijn oren, zie ik een groepje van 4 mensen opdoemen. Naast elkaar lopend komen ze me tegemoet op het wandelpad. En nu? Geen idee, doorlopen maar. Nou, helaas. Die gingen echt amper aan de kant zodat we elkaar normaal op de anderhalvemetersamenleving standaard konden passeren. Grom! Echt niet ok, maar ja kon moeilijk de sloot in springen en nat pak halen. Hoewel….., nee slecht plan. Ik weet niet wat jullie dan doen, maar ik hou dan maar mijn adem even in. Het doet gekke dingen met je die corona regeltjes.

Onderweg wel genoten van de dieren in het park. Kijk maar!

Afb 2 blog 1

De not so lazy Sunday

Zondag was een rommeldag in huis. Afgelopen tijd ben ik bezig met mijn huis opruimen en waar nodig opfrissen. De zolder is mijn thema op dit moment. Het begint met mijn plan dat die oude huurwoning kast met gereedschap erin vervangen moet worden. Stap 1: rommel uit kast op de zolderkamer plaatsen. CHAOS is het resultaat. Dan zie ik dat de muur niet zo netjes meer is. Heb nog wat verf, dus hup kwast in de verf en gaan! Vervolgens ontstaat een tafereel van ‘huishoudtrap op en af hoppen met de verfkwast en roller + CHAOS wordt groter + sh*t waarom heb ik alleen vinyl gelegd waar de kast NIET stond??!? + best handig zo’n verlengstok om de nok te bereiken’. Als je me wat langer kent, weer je dat ik vaker zo klus. Ik heb een idee en voor ik weet is het halve huis verbouwd.

De 10 k stappen zijn gehaald door een Walk At Home van Youtube. Man, dat is stuk intensiever dan wandelen. Lichaam zegt : “wat doe je me aan?”.

Spieren zijn even niet blij met mij.

Maandag wederom een Walk At Home gedaan en de spieren maar even gemasseerd, die vinden het even niet grappig. Wat wil je met een conditie van -30.

De slotdag van de week!

Eerst even gewerkt, toen kastje naar mijn zus gebracht en zij oppert: zullen we gaan lopen? Totaal niet gepland, maar hé goed plan! Nieuwe stukjes Nieuwegein ontdekt en een verzameling noten is het resultaat!

Opdracht voor jullie: RAAD DE NOOT! Weet jij welke noten hier getoond worden?

Afb 3 blog 1

Na een kastje wegdoen ga ik op zoek naar een nieuwe kast voor op zolder. Op naar IKEA. Naast leuk spul is IKEA een garantie voor veel stappen. Zeker als je zoals ik ook daar regelmatig verdwaald en verkeerd loopt. Na speuren en besluiten nemen wil ik de kast op gaan halen in het magazijn. Heb dan wel een andere kar nodig voor mijn spulletjes, maar zie ze nergens staan.  Ik:  “waar heb je die kar vandaan?”. Persoon die ook aan het shoppen is: “achter je bij de planten”. Echt, er stond een enórm bord met een enórme pijl. Helemaal gemist, best knap van mezelf. Waarschijnlijk ook de reden waarom ik nog nooit Wie is de Mol geraden heb in afgelopen 20 jaar. Ik zie van alles, maar dus ook duidelijk van alles niet. Daar sta ik dan met een winkelwagen met spulletjes en ja die kast die ik bedacht heb past daar echt nooit bij. Oplossing: neem gewoon 2 karren mee! Gelukkig kent IKEA brede paden, met 2 karren naast elkaar, heb ik alles kunnen meenemen wat ik wilde. Top!!

Blij ei als ik was heb ik mijn auto keurig ingeladen en eenmaal thuis was ik 9000 stappen verder en ja heel eerlijk? Blij om 'mijn vriend' de bank weer te zien. Effe chillen, effe nu maar niks. Op naar week 2 van mijn wandelavonturen.

Hoop dat jullie mijn blog met plezier gelezen hebben.

Tot volgende week!

Knuffels,

Els

Note: Met dank aan Peter voor de suggestie van mijn blognaam “Els ga toch lopen”

1. Reislogger:
    8 september 2020
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Peter:
    9 september 2020
    He Els!
    Leuk verhaal!! En lekker vlotjes geschreven! ;-)
    En top dat je al zo veel stappen hebt gezet! Ga zo door!
  3. Els:
    11 september 2020
    Thanks! Is leuk om te schrijven. Zo zie ik ook beter wat ik zoal bereik en ben ik extra gemotiveerd om door te gaan🚶‍♀️😃.